Моето първо доброволстване в Пловдив 2019


Автор: Йоанна Кръстителска - 18 г. 
гр. Враца

Първото ми доброволстване към фондация "Пловдив 2019" беше изпълнено с много притеснение и много колебания. Бях единственият доброволец в екипа на Hills of Rock 2017, който не беше от Пловдив, така че не познавах никого. А чувството да стоиш сам, докато хората говорят, беше наистина неловко. Исках и да докажа, че съм способна да върша работата, за която бях назначена, което допринасяше още повече към напрежението. Но не хапчетата Валидол в чантата ми (да, нещата бяха толкова стресиращи), а топлината беше онова, което ме успокои. Не фактът, че беше 45 градуса, разбира се, а топлината, идваща от хората.
Пловдив не е само тепетата и античните постройки. Пловдив е хората. За втора поредна година идвам да доброволствам за Hills, и все още не съм разгледала града, защото бях заета да помагам на Гребната база за подготовката на фестивала. Но успях да опозная някои от хората, с които работих, и ми направи впечатление колко топло е отношението ми. Идвайки от най-студения край на България, съм свикнала хората да са неотзивчиви, груби и намръщени, а екипът на фондация Пловдив2019 беше точно обратното.
Бях изумена от непреклонната позитивност на част от ‘колегите’ ми тази година. Работата ни изцеждаше като лимони, натоварваше ни и понякога ни идваше в повече, но никой не се оплака. Бях част от екип, който не се познаваше и не се беше срещал преди, но работихме, сякаш сме били заедно от години. Нито един от нас не кръшкаше от задълженията си и си помагахме взаимно – нещо, което, признавам, никога не бях виждала преди. Отдавам го на цялостния начин на мислене на пловдивчаните и затова съм щастлива, че ми бе гласувано доверие да бъда ‘чужденецът’ в групата им – имах нужда от малко топли слънчеви лъчи в разума си. И хванах тен не само на кожата си, но и вътрешно J
През 2017 година бях отишла повече заради самия фестивал – любимата ми група по настоящем и групите, с които израстнах, свиреха на него. Но през 2018та година отидох заради екипа – това са хората, от които съм получила най-коректното отношение. Затова не ми беше проблем да работя по 12 часа на ден и да спя по 4. На сутринта отново се събуждах и отивах да работя, а една обедна почивка ми действаше като 5 чаши кафе. Чистихме обезобразени палатки на групи на мелодията на “I want to break free”, сърфирахме на колички за товар и се забавлявахме въпреки жегите, умората и стреса. А валидолът в чантата ми остана неизползван.
Много често обичам да казвам, че моят град е българската версия на английския Лондон – вечно дъждовен, намръщен и потискащ. Ако следвам тази логика, Пловдив би бил Лос Анджелис – с ‘огнените си хълмове’, възпяти в ‘City of Angels’ на 30 Seconds to Mars, красивите улички и хората, които са мечтатели точно като теб’, като в песента пък на Panic! at the Disco. Неугасващите пламъци в очите на всеки доброволец и на координатори ме стоплят вече втора поредна година и моето обещание към себе си и тях е че да доброволствам към тяхната организация е най-малкото, което мога да направя. И затова се надявам да се видим отново другото лято и да създадем още запомнящи се изживявания!

Comments